Weblapfejlesztőként számtalanszor szembesülök azzal, hogy az emberek nem értik, miért is jó blogolni? A válaszom mindig az: „Lehet egy honlap nagyon szép és „agyondizájnolt”, de ami a látogatót megfogja, az a tartalom.”

A blogolás a legnagyszerűbb módszer arra, hogy megragadd az emberek figyelmét, hogy felfigyeljenek rád és a téma szakértőjének kiáltsanak ki. Hiszen egy weboldalnak nem csak egyszerűen egy virtuális névjegykártyának kell lenni, a célunk ennél egészen biztosan több. Legyen akár szó egy céges honlapról, tuti biztos a végén valamit szeretnél eladni. Ha egy webáruházat üzemeltetsz, ott is egyértelműen értékesítésről van szó.

De a látogató nem így működik … bizonytalankodik, fél! Emiatt szeretne minél több információt begyűjteni az adott cégről, az adott vállalkozóról, a termékeiről, a szolgáltatásairól. A ’Kapcsolat’ és ’Rólam’ menüpont ehhez kevés. Kell lenni egy blognak, ahol a személyesebb hangnemet fel tudjuk venni, ahol egy-egy témát ki tudunk bontani, hogy a látogató biztonságban tudja magát érezni, ezáltal vásárlóvá is tudjuk őt tenni. Ez nem varázslat, ez nem csillámpor. A blogolás egy eszköz, amit kutya kötelessége minden weboldal tulajdonosnak használni.

Hogy tovább fűzzem a szálat, a Google, mint kereső is nagyra értékeli azokat a honlapokat, ahol minőségi blogok vannak. Mivel a Google úgymond egy óriási virtuális piactér, a vevők/látogatók igényeit szeretnék kielégíteni. Tehát, ha folyamatosan blogolsz a weboldaladon, akkor a téma, a terület szakértőjévé válsz. Ezáltal a Google sokkal szívesebben ajánl a vevőknek/látogatóknak, így a keresőben egyre előrébb kerülsz. És még hirdetned sem kell magad!

Úgyhogy blogolásra fel!