Mivel kezdd a weboldalad megtervezését? A weboldal tervezés munkálatait semmiképpen sem a webfejlesztő megkeresésével kezdd, hanem először te gyűjtsd, rendszerezd az elképzeléseidet ezzel kapcsolatban.
Weboldal tervezés: legfontosabb menüpontok
Ha már egy ideje gondolkodsz a honlap készítésről, készíttetésről, és vannak már kész szöveges tartalmaid, képeid. Ezután érdemes átgondolni, hogy mik legyenek a weboldalad konkrét menüpontjai
Feltétlenül lennie kell…
Kezdőlapnak. Ide érkezik (valószínűleg) a legtöbb látogató, így a vállalkozás, a küldetés esszenciáját kell tükrözni.
Lehet, hogy hallottál már a hajtás feletti részről. Ez az a bizonyos ELSŐ szakasz a weboldalon, amit egyből meglát a látogató gördítés nélkül. Itt lesz a lényeg.
Ide szokták elhelyezni az úgynevezett USP-t. Az USP az a szöveg, ami segít kitűnni a tömegből, bemutatja az egyediségedet és a különleges értékeit a vállalkozásodnak. Ezt a részt alaposan dolgozd ki!
· Kerüljön ide egy igazán ütős kép. Ebben a blogbejegyzésünkben a képekről olvashatsz: A képek minősége a weboldalon, miért fontos a jó fotó.
· Majd jöhetnek röviden a szolgáltatások vagy csak egy-egy gomb mögé rejtve.
· Írj magadról is, de ez opcionális.
· Legyen egy űrlap is, ahol felvehetik a kapcsolatot veled.
És mi legyen még?
Legyen egy Rólam (Rólunk, Cégünk bemutatása, Ezek vagyunk mi…stb.) oldal, ahol bemutatod magad, mint szakember. A sikereidet, akár releváns iskolai végzettségeidet, ha jónak látod.
Legyen egy Szolgáltatásaink oldal. A Szolgálatásaink oldalt megnyitva a legördülő almenüben szerepeljen az összes tevékenység, amivel foglalkozol. Ez amiatt is fontos, hogy a keresőmotorok és a látogatók is hamar és egyértelműen be tudják azonosítani, hogy mivel foglalkozik az oldalad.
Ha webshopod van, akkor a Webshop menüpont alatt a fő termékeket, kategóriákat tüntesd fel.
Nélkülözhetetlen a Kapcsolat oldal is. Ezen az oldalon a telefonszámotokat, az email címet és a bolt, iroda fizikai helyét érdemes feltüntetni. Egy kapcsolati űrlap elhelyezése abszolút siker lesz!
Ha nem egyénileg dolgozol, hanem céged, munkatársaid vannak, akkor a Munkatásaink oldal is ajánlott. Bizalmat ébreszt, ha a munkatársakról jó minőságú, profi fotó készül. Fontos, hogy a látogatók, személyekhez, (szimpatikus) arcokhoz tudják kötni a vállalkozásodat.
Egy Blog oldal, vagy egy Híreink oldal is ajánlott. A szolgálatatásod bemutatására remek lehetőség, ha blogot vezetsz, írsz arról a témáról, amivel foglalkozol. Hitelességet és szakmai hozzáértésedet tudod ezzel támogatni, megerősíteni. Ha rendszeresen jelentesz meg új blogcikkeket a témádban, akkor ezt a kereső is szeretni fogja, és előrébb rangsorol.
GYIK oldallal is találkozunk. Itt az ügyfélszolgálatnak gyakorta feltett kérdéseket érdemes csokorba szedni, időt és energiát spórolva ezzel magunknak. Kérjük meg a látogatót, hogy ha nem találja a GYIK-ben a benne megfogalmazódott kérdésre a választ, akkor keresse csak fel az ügyfélszolgálatot.
Weboldal tervezés: menüpontok átláthatósága
Fontos a menüpontok kialakításakor, hogy a látogató számára átlátható legyen a weboldal struktúrája. Ha a látogatónak nem egyértelemű pl. hogy éppen hol jár a weboldalon, akkor nagyobb az esélye, hogy el fog kattintani. Ajánlott a breadcrumb használata a weboldalon való tájékozódáshoz. Ez a navigációs rendszer a kezdőpontról a jelenlegi pontra vezető legrövidebb utat mutatja.
Pl: Főoldal » Hírek » Sport » Labdarúgás
Rendszerint a felirat minden egyes eleme link a megfelelő gyűjtőoldalra.
Ha szeretnél a weboldal szövegezéséről olvasni, akkor ezt a blogcikkünket ajánljuk:
A weboldal szövegírás fajtái, a jó weboldal szövegezés ismérvei.–hamarosan publikáljuk.
Ha pedig weboldalt szeretnél készíttetni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.
Kép forrása: Freepik.com
Forrás: Wikipedia