A Mire tudod még használni a weboldaladat?-kérdés megválaszolása előtt lássuk azt az esetet, amikor, az is dilemma valakinek a fejében hogy kell-e neki egyáltalán weboldal?—több ilyen emberrel találkoztam már.
Sok kisvállalkozónak, őstermelőnek, vagy egy kis üzletet fenntartó vállalkozónak a mai 21. században sem magától értetődő, hogy kell-e nekik igazából honlap. Sokba kerül, meg hát úgyis ismer mindenki a városban, tudják hol a boltom, úgyis eljönnek vásárolni, ha akarnak. Az őstermelő kimegy a piacra és tudja mindenki a városban, hogy őt és a portékáit ott meg lehet találni minden szerdán és szombaton. Kell-e neki egyáltalán honlap…? Sokan úgy gondolják, hogy ők nem biztosak ebben.
Igen ám, de…
Képzeld el, hogy egy idegen városban töltöd a hosszú hétvégét. Meghibásodik az autód, gyorsan kellene egy szerelő, vagy ne adj isten autómentő… Mit csinálsz? Megnézed az interneten, hogy adott helyen, kit találsz. Lehet, hogy az autószerelő vállalkozó úgy gondolta eddig, hogy neki nem szükséges honlap. Ebben az említett esetben elveszít egy megrendelést. Aki nincs fent a neten, akinek nincs honlapja, arra nem találnak rá. Ez a példa is arra utal, hogy igenis, jó, ha van honlapod.
Mire tudod még használni a weboldaladat?
A honlap egy reklámhely, információforrás. A jól felépített, logikusan szervezett, folyamatosan frissülő honlappal kiválthatod az ügyfélszolgálatos munka egy részét. A vásárlóid, követőid által gyakran feltett kérdéseket összegyűjtve a GYIK-ben, arra szoktathatod őket, hogy először ott keressenek választ a kérdésükre és csak utána hívják az ügyfélszolgálatot—aki sok esetben a vállalkozó maga. Mennyi telefonhívástól kíméled meg magad!
A honlapod az interakciók helye, ahol kommunikálsz a célközönségeddel. Edukálod, információval látod el a látogatóidat a blogba írt tartalmakkal. Tudsz beszélni részletesen a termékeidről, vagy szolgáltatásaidról. A rendszeres blogolással szakmai hitelességedet, hozzáértésedet is építed.
A honlapod az e-mail feliratkozások helye. Aki már feliratkozott az e-mail listádra, és már valamilyen szinten szimpatizál a szolgáltatásoddal. Neki már megfordul a fejében, hogy egyszer majd igénybe is fogja venni azt.
A honlapodon történhet a terméked vagy szolgáltatásod megrendelése, megvásárlása is. E mögé természetesen fel kell építtetni szakemberrel egy automatizált rendszert.
Ha weboldal készítést tervezel, akkor vedd figyelembe, hogy az emberek nagyon gyakran a mobiljukról keresnek rá információkra, hiszen a mobiltelefon mindig nálunk van. A weboldaladnak mobilbarátnak, vagyis reszponzívnak kell lennie.
A honlapodat arra is fel tudod használni, hogy többet megtudj a látogatóidról. Honnan érkeztek, melyik oldaladon töltöttek el legtöbb időt, mit írtak be a keresőbe mielőtt rád találtak stb. Hogy ezeket az adatokat láthasd, Google Analytics-et használd. Az Analytics követőkódját a honlapod forráskódjába behelyezve fogod látni a látogatói adatokat. Ehhez kérd szakértő segítséget.
Gondolkodsz azon, hogy weboldalt készíttess? Akkor gyere és olvass még többet a témáról ezen az oldalon.
Kép forrása: Freepik.com