Az internet, a web elsősorban szöveget írásokat tartalmaz. Az olvasóidból betűk karakterek, mondatok segítségével kell kiváltanod érzelmeket, szimpátiát. El kell érned, hogy a látogatók maradjanak az oldaladon és ne görgessenek tovább a konkurencia honlapjára. Weboldal szövegírás fajtái, és más hasznos tippek találhatóak alább a cikk folytatásában! A jó weboldal szövegezés ismérveiről is olvashatsz.

Akár kiadod a weboldal szövegírást szakembernek, akár magad készíted az a tartalmaidat, tisztában kell lenned azzal, hogy milyen fajta szövegek vannak egy weboldalon.

Az oldal, aloldalak szövege

Az oldal, aloldalak szövegezésében aktív részt tud vállalni a honlap megrendelője is, sőt célszerű, hogy ezek az ő közreműködésével készüljenek. Ebbe a csoportba sorolandó a blogbejegyzések köre is. A blogbejegyzéseket a honlap tulajdonosa is elkészítheti, de külső szakértőnek is kiszervezhető ez a feladat. Érdemes rendszeresen tájékoztatnod, edukálnod a közönségedet a szakterületed híreiről. A kereső is előrébb rangsorolja azokat a honlapokat, ahol folyamatosan bővülő, frissülő tartalom van.

Sales oldal szöveg

A sales oldal szövegezését érdemes tapasztalt marketingesre, weboldal szövegírás tekintetében elismert emberre bíznod. Ez az oldalad fog eladni, itt tudod feliratkoztatni az e-mail listádra az érdeklődőket, tehát nagyon nem mindegy, hogy meg tudod-e fogni őket.

Weboldal szövegírás-a hirdetések szövege

Ha vállalkozó vagy, muszáj, kell, hogy reklámozd a tevékenyégedet, vásárlókra folyamatosan szükséged van. A közösségi média platformok szervesen kapcsolódnak a weboldaladhoz. Az itt feladott fizetett hirdetések segítségével tudsz látogatókat terelni a weboldaladra. 80 karakternyi szöveg adott arra, hogy megragadd a látogató figyelmét, különben tovább fog görgetni.

A jó webszöveg ismérvei—hasznos tanácsok

Az írásod elején már az alcímek átfutásával és a vastagabban szedett szavak segítségével hozzáférjen a látogatód az átadni kívánt információk lényegéhez.

Ha jól tagolod a mondanivalódat, pontokba szeded, vagy számozott listát használsz, az is segíti a tagolást és az átláthatóságot.

Foglalkozásodnak, szakterületednek megfelelő (kulcs)szavakat szerepeltess a tartalmaidban. Kutass fel releváns kulcsszavakat is, ezekre szintén készíts tartalmakat. Használd a kulcsszótervezőt.

A szakterületed kulcsszavai szerepeljenek ragozatlan formában. Egy 300 szavas cikkben legalább 3-szor jelenjen meg ragozatlanul a kulcsszó. Hogy természetesebb legyen a szöveged, a ragozott alakoknak is helyük van, de ne feledd, ezeket a kereső nem tekinti kulcsszavaknak.

Ha pl. kozmetikusként készítesz, készíttetsz honlapot, akkor írnod kell a kozmetikai kezelésekről, továbbá: hámlasztásról, arctisztításról, ránctalanító kezelésekről, anti ageing kozmetikáról, ultrahangos kezelésről– fedd le a szakterületedet. Még ha nem is csinálod mindegyik kezelést, a látogatóid szemében szakmailag sokkal hozzáértőbb leszel, ha írsz ezekről a témákról. Kulcsszavaid fedjék le a teljes vállalkozásod teljes spektrumát.

Elképzelhető, hogy ezek az ismérvek görcsöt okozhatnak elsőre. Így a következőket ajánljuk:

Gondold végig, milyen témák lehetnek érdekesek a szakterületeden. Használhatod a kulcsszótervezőt vagy a gyakorikerdesek.hu weboldalt is. Továbbá figyelj oda, hogy a Facebook csoportokban, miről beszélnek az emberek, ami a szakterületedet érinthetik.

2.     Írd le a témákat!

3.     Vegyél ki magadnak 30-60 perc időt a munkádból. Legyen csend és hangolódj a témára!

4.     Írd le a gondolataidat egymás után, hogy mely területeket fogod érinteni. Ezek lesznek a támpontjaid a fogalmazásban.

5.     Csinálj belőle vázlatot!

6.     Ezután, ha szeretnéd végezz egy kisebb kutatómunkát, ha szükségesnek érzed.

7.     Majd a vázlat alapján írd meg a szöveget! Ez lehet, hogy újabb fél óra lesz.

8.     Nézd át, hogy rendben van-e a helyesírás és a stilisztika.

9.     Majd gyűjts képeket hozzá! Ehhez segítségül veheted A képek minőség a weboldalon, miért fontos a jó fotó vagy Képek használata: saját kép vagy ingyenes kép cikkünket.

10.   Ezután ne gondold meg magad, tedd fel a blogodra és posztold a közösségi média oldalaidon!

Sok sikert!

Fotó: Freepik.com