Az előző blogbejegyzésemben arról írtam, hogy miként lett szinte azonnal munkám, mint online vállalkozó. Most pedig arról írok, hogyan adtam el magamat üzleti reggeliken, találkozókon és egyéb rendezvényeken.

A legfontosabb, hogy soha nem akarom eladni magam! Én nem az a típus vagyok, aki ilyen rendezvényeken egyből odamegy mindenkihez és bemutatkozik, hogy

„Szia, Nagy Ágnes vagyok, weboldalakat készítek. Itt a névjegyem!”

  • Én abban hiszek, hogy emberként kell megtalálnunk az összhangot. Ha megvan a szimpátia, akkor minden bizonnyal engem fog felkeresni, ha online megjelenést szeretne vagy kérdése van az online világgal kapcsolatban.
  • Ha nincs szimpátia, akkor elég kevés az esélye, hogy engem keres meg, de természetesen ez sem teljesen kizárt.
  • Ezentúl hiszek abban, hogy nincsenek véletlen találkozások, úgyhogy akinek az ügyfelemnek kell lennie, az úgy is az ügyfelem lesz.

Természetesen vannak nehezebb időszakaim, amikor nem annyiszor csörög a telefonom, amennyiszer én szeretném, de megerőszakolni senkit sem lehet. Egy honlapot, meg szerintem nagyjából semmit nem lehet erőszakkal hosszútávon eladni. Egyszer el lehet, de utána elképzelhető, hogy soha többet nem látod az ügyfeledet.

Én a hosszútávú elköteleződés híve vagyok. Tehát, aki az ügyfelemmé válik, elég nagy eséllyel mást is tőlem fog megvenni. Mert számomra a bizalom a legfontosabb. Nem hagyok cserben senkit és ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindenre tudok választ adni. Ha nem én vagyok a megfelelő ember, akkor továbbítom a kollégáimnak, akik örömmel fogadnak tőlem új ügyfeleket.

Tehát visszatérve az üzleti kapcsolatépítésre, nagyon fontos, hogy önmagad legyél, hitelesen egy adott eseményen. Teljes szívvel tudd magadat képviselni.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy egy ilyen találkozón neked kell-e odamenni valakihez vagy várd meg, hogy más jöjjön oda hozzád egy üzleti találkozón?

Én nehezen megyek oda máshoz, nem én szoktam nyitni általában, bár ez eléggé hangulatfüggő nálam. Volt olyan rendezvény, ahol alig beszéltem valakivel, pláne nem munkáról. De akkor tudtam, hogy ez volt a legjobb döntés. Nem voltam olyan hangulatban.

Hogy miről beszélek egy idegennel egy üzleti rendezvényen?

Sokszor az ember a zavarában azonnal megkérdezi, hogy mivel foglalkozol? Így tőlem is meg szokták kérdezni szinte azonnal. Persze elmondom, hogy webfejelsztéssel, de igyekszem személyesebbé tenni a beszélgetést.

  • Például, hogy tetszett az előadás?
  • De szép ez a ruha rajtad! (Persze, ha tényleg tetszik.)
  • Voltál-e már máskor is ilyen rendezvényen?
  • Mi volt a különbség?
  • Hova jársz még?
  • Vannak-e gyerekei?
  • Hol lakik?
  • Mivel foglalkozik?

Ha jól alakul a beszélgetés, akkor megmaradtatok egymásnak szinte örökre. Ha nem, akkor is! 😀

Úgyhogy vagy így vagy úgy, de emlékezni fog rád. Kevés eséllyel leszel irritáló, ha természetesen próbálsz viselkedni.

A legfontosabb minden üzleti rendezvényen, hogy legyen nálad egy névjegykártya, amin minden elérhetőséged szerepel.

Hidd el előbb-utóbb lecsekkolnak, úgyhogy érdemes már a névjegykártya készítés előtt:

  • a Facebook üzleti oldaladon minden lényeges mezőt kitölteni magadról,
  • ha van Instagram oldalad, akkor a BIO kitöltése szintén kötelező
  • ha pedig van weboldalad, akkor a kezdőlapra nagyon ügyelj, hiszen azon fognak landolni a legtöbben.

Erről készítettem nemrég egy videót, melyet a YouTube csatornámon megnézhettek. 3 perc az egész és nagyon hasznos infók vannak rajta:

Mik a legfontosabb elemei egy weboldal Kezdőlapjának?

Hogyan mutasd be magad 1 percben? A következő blogbejegyzésben erről írok…

Pin It on Pinterest

Megosztás

Oszd meg az idővonaladon, hogy a barátaid is lássák!